zondag 1 februari 2015

You Can Create It #1 Januari

Goedemorgen allemaal,

Hierbij mijn allereerste bijdrage aan You Can Create It.

Voor degene die niet weten wat dit is, in de sitebar van mijn blog staat het logo van YCCI. Een met de link naar Caro en een met de link naar Inge. Zij doen om en om iedere maand een pakketje met Stampin Up spullen versturen. Je kunt je hiervoor aanmelden voor een maand of gelijk voor een half jaar. Er zijn uiteraard wel kosten aan verbonden, maar kijk voor de verdere info op hun blogs.

Deze maand was Inge aan de beurt om het pakketje te verzenden.
Op haar blog kun je ook alle inzendingen bekijken
http://stampincardsandmemories.blogspot.nl/
Ik ben echt super benieuwd naar wat de anderen ermee gemaakt hebben.

Mijn allereerste pakketje:
Dit pakketje bestond uit:
1/2 Vel Whisper White cardstock
1/4 Vel Real Red cardstock
1 Vel Stacked With Love DSP Pack
25 cm Real Red Ribbon
1 Tea Lace Paper Doily
3 Silver Mini Brads

De opdracht is om hier dus iets mee te maken, en zo veel mogelijk van deze spullen te gebruiken. Verder mag je wel je eigen ponsen, stempelset enz. van Stampin up gebruiken.

Nou dit pakketje stond mij wel aan. Heerlijk werken met de kleur Real Red in combinatie met zwart en wit. Deze kleurencombinatie had ik al een paar keer voorbij zien komen, en vind ik erg leuk.
De keuze van het design papier was dus ook snel gemaakt (design papier is dubbelzijdig, andere kant is zwart met wit/roze stippen. Maar ik heb gekozen voor een strak achtergrondje met strepen.


De basis kaart is Whisperer White, hierop een vel Real Red cardstock, en hierop het design papier.
De Tea Lace Paper Doily heb ik bewerkt met een spons dauber en Real Red inkt. Dat deze in het pakket zat was voor mij echt een uitdaging, dit zou ik zelf niet zo snel gekocht hebben, maar door het nu zo een keer te gebruiken, merk je dat het toch eigenlijk wel een leuk effect geeft.
Dat vind ik dus het leuke aan You Can Create It, werken met spullen van een goed merk, en soms dus ook dingen die je zelf niet zo snel zou kopen.
Vervolgens heb ik de stempelset Flower Patch met bijbehorende framelits gebruikt en hier een bloem mee gemaakt in de kleuren Zwart en Real Red. Helaas kwam ik er toen achter dat mijn zwarte inkt nu echt helemaal op is. Ik had namelijk de achterste bloem zwart willen stempelen. Dit heb ik opgelost door dan maar zwart kaartkarton te gebruiken. En de zwarte inkt maar op mijn verlanglijstje te zetten.
De Silver Mini Brads heb ik gebruikt om het lint mee vast te zetten (lint zit aan de achterkant van design papier ook met plakband vast hoor), en om de bloem mee vast te zetten. Dit product heb ik zelf wel eens over zitten te twijfelen om te kopen, maar ik moet zeggen, ben toch blij dat ik dat zelf niet gekocht heb destijds, en zal het nu ook zeker niet kopen. De spullen van Stampin Up hebben allemaal een hoge kwaliteit, maar deze mini brads vind ik persoonlijk toch echt slecht. Ze zijn het net niet, alle drie verschillend, de ene wat meer ovaal, de andere meer ronder....in ieder geval niet hetzelfde. Misschien dat ik een misdruk had, maar ik vond het in ieder geval niet mooi.
De tekst die ik heb gebruikt komt uit de Hostess set Good Greetings. Ik heb gekozen om er een valentijnskaart van te maken. Dat is tenslotte ook alweer bijna.

Nou ik ben heel erg benieuwd naar wat jullie ervan vinden, en ik zou het leuk vinden als jullie een reactie achter laten.

Zelf ben ik ook erg nieuwsgierig naar wat alle anderen ervan gemaakt hebben. Dus ik ga gauw kijken.

Het design papier blokje waar dit vel ook uit komt vond ik zo leuk, dat ik deze ook besteld heb. Dus daar zullen jullie nog wel wat meer kaartjes mee zien.

Groetjes Suus

11 opmerkingen:

Renate zei

Leuk, Suus. Goed voor je eigen creativiteit!

Groetjes, Renate

Lucinde zei

Mooie kaart! Leuk dat je ook de doily gekleurd hebt :)

Sigrid zei

Ook een super mooie kaart. Nu wachten op het 2de setje. Groetjes Sigrid

cobijanssens zei

Heel leuk geworden. Ik weet ook nooit wat ik met die paper doily's moet, maar jij hebt er echt wel iets leuks mee gedaan. En de bloem geeft ook weer inspiratie om de Flower Patch set eens anders te gebruiken. Bedankt!

Wilma de Korte zei

Gave uitvoering!
Ik vond het ook superleuk om te doen, op naar de volgende envelop!
groetjes, Wilma

gerrie zei


Echt leuk gedaan en die bloem is gaaf zo, staat prachtig op die doily. Ik hou ook niet zo van doilies, maar heb nu genoeg voorbeelden ervan gekregen.

Mariken zei

Heel mooi kaarje! Leuk om mee te doen he?!!

SoStampFul zei

Heel mooi kaartje, ik vond het moeilijk met deze streep.

ANJA 3D zei

Schitterende kaartEn wat leuk om een pakketje thuis te krijgen en dan te proberen een kaart van te maken. Bij jou is het heel goed gelukt
Groetjes, Anja

Agreable.stampin.fun zei

Hij is leuk geworden, je kaart.
Op naar februari ben benieuwd wat er dan in de flop zit...

scrappingtwins zei

Hoi Suus
die kaart va jou is ook erg mooi geworden.
Wij doen volgende 5 maanden mee. we hebben ons gelijk voor 6 mnd opgegeven. we zijn weer heel benieuwd wat we krijgen en wat iedereen op hun manier iets van maken.
groetjes de twins.